Nederlands Indië – verloren en teruggevonden

Van zondag 4 september tot en met zondag 30 oktober 2022 wordt op Landgoed Kasteel Geldrop de Nederlands-Indische koloniale geschiedenis belicht in de expositie LOST AND REFOUND (Verloren en Teruggevonden). Shelly Lapré en Aura Op den Camp zijn beeldend kunstenaars met Indische afkomst. Zij laten in hun werk zien, hoe deze achtergrond elk van hen verbonden en gevormd heeft. Hun werken verwijzen naar ieders persoonlijk verhaal maar tonen ook hoe verschillend maar tevens aanvullend hun beleving daarover was en is. De expositie bestaat uit schilderijen, tekeningen, mixed media Installaties, oude hutkoffers, diverse andere materialen en verhalen.

Shelly Lapré~ Indisch Blauw

Aura op den Camp~ Aerial Roots – Olieverf op doek (2.00 x 1.00 m.)

Shelly en Aura zullen gedurende de expositie-periode een aantal educatieve workshops aanbieden en een lezing geven. Dit zal op de tentoonstelling en via de website en media aangekondigd worden. De workshops hebben uiteraard dat bijzondere Indische kenmerk, zoals vanuit traditionele batik-techniek tekenen met warme batik was en tjanting op papier.

Contact voor de workshops: info@shellylapre.nl

Zie ook https://kasteelgeldrop.nl/evenement/expositie-lost-and-refound/